گپ دوستانه

ساخت وبلاگ
سینمای پس از انقلاب اسلامی یک سینما نیست. هم سینمای شریف، متفکرانه، با هنرمندان و نیروهای متخصص کوشا و سالم است وهم سینمای دنبال پول و دنیا. هم سینمای فاسد و مروج فحشا و هم سینمای برده و مزدور سیاست قدرت جنایتکار و متجاوز جهانی آثار نجیب و زیبا و خواهان پاکجانی انسان های این سینما، آثار اندوهگسار و دردمند و معترض به زشتی ها، آثار خیر خواهانه و دلسوز و فراخواننده به حق ناب، در سینمای ما از یادنرفتنی اند. همچنان که فیلم های خودفروش با شهوت نام و ننگ زر پرستی در خدمت زورعیان. هر چه بود و نبود این سینما در حال افول و مرگ است و الگوهای تکنولوژیک و هنری و ساختاری نویی آن را ادامه خواهد داد. دانش ایرانی/اسلامی در جمهوری اسلامی، باید در صدد پیشرانی جریان نو و در خدمت فساد ستیزی و ریختن سلطه نیروهای کهنه و برده شیطان، به زباله دانی فراموشی باشد. دفن کردن این سلبریتی های فاسد و بچه شیطانهای آمریکایی و کارگردانانی که نقاب دریده و نوکران دجال مستکبر و قدرت شیطانی فرعون عصر شده اند و همدست شرارت ظالمان و جنایت قدرتهای جائرند، در بی اعتنایی و طرد کاری عاقلانه است. انان صلاحیت کار قانونی را خود از خویش سلب کرده اند. ممانعت از ترویج فساد و جنگ سینمایی شان با خدا و معصومیت و اسلام و ایران، تکلیفذحتمی مردم و حکومت است. سینما تنها یک نمونه است، این تغییر ساختار و نفی غربزدگی رسانه ها و پاکسازی مستمر، باید شامل همه رسانه ها شود. نه تنها مطبوعات بلکه دانشگاه و تلویزیون وهنرها... که رسانه های پایه ای و مادر نشر حقایق اند، نگاه فاسد دولتی و رانتخواری تا کنون، تصویر فجیعی از پاکسازی و تغییر ارائه داده است. سوء استفاده برای بر سر کار آوردن افراد بی لیاقت و قدرت ط گپ دوستانه...ادامه مطلب
ما را در سایت گپ دوستانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7rahjooyan7 بازدید : 13 تاريخ : پنجشنبه 23 فروردين 1403 ساعت: 21:37

إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ هَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أُوْلَئِکَ یَرْجُونَ رَحْمَةَ اللَّهِ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ (بقره ۲۱۸) آنان که به دین اسلام گرویدند و از وطن خود هجرت نموده در راه خدا جهاد کردند اینان امیدوار و منتظر رحمت خدا باشند، که خدا بخشاینده و مهربان است. سرلشکر پاسدار محمد رضا زاهدی به همراه جمعی از همرزمانش، مزد سال ها مجاهدت خالصانه را در لیالی قدر و روز شهادت امیرمومنان علی (ع) دریافت کرد تا در حلقه اولیا و شهدا، متنعم به رضوان الهی شود. گپ دوستانه...ادامه مطلب
ما را در سایت گپ دوستانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7rahjooyan7 بازدید : 13 تاريخ : پنجشنبه 23 فروردين 1403 ساعت: 21:37

اینفوگرافیک/ طوفان الاقصی چه <a href='/last-search/?q=بلایی'>بلایی</a> بر سر <a href='/last-search/?q=اسرائیل'>اسرائیل</a> <a href='/last-search/?q=آورد؟'>آورد؟</a>

گپ دوستانه...
ما را در سایت گپ دوستانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7rahjooyan7 بازدید : 17 تاريخ : پنجشنبه 23 فروردين 1403 ساعت: 21:37

اکنون که به دوره پساانتخابات وارد می شویم، بحث از ارتقای امر سیاسی و فعال کردن رای مردم، موضوع مهمی است که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد. چگونه می توان رای مردم را در سطح سیاسی فعال کرد و از امتداد آن سخن به میان آورد؟ بحث از پرسش مذکور و ابعاد آن مساله ای است که در قالب پرونده آن را به گفت وگو با نخبگان گذاشته است. در همین راستا در نخستین گفت وگو، به بحث و تبادل نظر با دکتر داوود مهدوی زادگان، استاد اندیشه سیاسی و عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پرداخته ایم. *** * یکی از اشکال هایی که به بحث کنشگری سیاسی در کشور ما وارد می شود، ماهیت توده وارگی آن است. در این طرح چنین گفته می شود که ما در چند دهه گذشته همه ساختار های واسط و تنظیم گر کنش مردمی همچون صنوف، احزاب، رسانه های مستقل و... را از میان برده ایم، لذا حاکمیت به نحو مستقیم با توده بی سر و شکل مردمی مواجه است؛ شما این مساله را چگونه ارزیابی می کنید؟ مساله ای را که به آن پرداختید، بحث بسیار مهم و خوبی است. نمی خواهم به صورت تخصصی وارد بحث امر سیاسی که فیلسوفان سیاسی طرح می کنند شوم، لذا به معنای عام، امر سیاسی را به کار می گیرم تا گفت وگو پیش برود. سیاست را اگر به معنی عام آن تعریف کنید، به باور من هر نوع کنشی که در ساحت جامعه رخ می دهد و به نحوی با مفاهیمی چون قدرت، خدمت، کارگزاری، اداره و... ارتباط داشته باشد، می توانیم بگوییم با امر سیاسی مواجه هستیم. یعنی امر سیاسی نمی تواند اختصاص به کنش خاصی داشته باشد. برای مثال نمی توانیم آن را تنها منحصر به کنشگری حاکمیت یا احزاب بدانیم و بگوییم باقی کنش ها نیست. بنابراین غیر از کنش های حزبی و حاکمیتی، هر کنشی در سطح گپ دوستانه...ادامه مطلب
ما را در سایت گپ دوستانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7rahjooyan7 بازدید : 27 تاريخ : پنجشنبه 17 اسفند 1402 ساعت: 17:12

ماجرای جفری اپستین، شریک و محرم راز او، ژیزلن مکسول، و جزیره ی شیطانی ، بلاشک بزرگ ترین رسوایی اجتماعی-انسانی در ایالات متحده در قرن بیست و یکم است. جفری اپستین، ابرسرمایه دار یهودی تبار که عاملیت او برای موساد طبق گزارش های متعدد مستند شده، کسی بود که در طول سالیان بزرگ ترین شبکه ی قاچاق کودکان از سراسر دنیا به ایالات متحده را ایجاد کرد. هدف از این قاچاق، بردگی جنسی این کودکان و استفاده از خون و اعضای بدن آن های برای مشتریان ثروتمند و نخبه بود. اپستین که دوست، شریک و محرم راز ده ها و بلکه صدها نفر از چهره های معروف سیاسی، هنری، اقتصادی و حتی (از بیل کلینتون، ترامپ، ایهود باراک تا بیل گیتس و اگرا وینفری و حتی فیزیکدان مشهور استیون هاوکینگ) بود، در جزیره ی اختصاصی خود معروف به در اقیانوس آرام، بساط عیاشی های شیطانی و جنایتکارانه ی مشتریان خود را با کودکان قاچاق شده برقرار می کرد. بخش عمده ی این کودکان یا به خاطر استحصال خون و اعضای بدن خود در همان کودکی و نوجوانی کشته شدند، و بخش دیگری از آن ها بعد از سال ها بهره کشی جنسی و حضور در مناسک شیطانی، تبدیل به عروسک های بی اختیار این شبکه گردیدند. بسیاری از پژوهشگران و ژورنالیست های خارج از جریان اصلی رسانه ها(که از ابتدا تلاش کردند ابعاد مختلف پرونده اپستین را بایکوت و سانسور کنند) بر این عقیده هستند که جفری اپستین تنها یک چهره ی جلوی صحنه بود که ظاهرا قربانی شد تا اسرار فساد و جنایات غیرقابل تصور حاکم بر آمریکا فاش نشود و پرونده ی اپستین و جزیره ی شیطانی او، تنها نوک قله ی اسرار تاریک و ریشه دار این الیت است. در همین راستا، اخیرا شماری از این پژوهشگران با بازنگری و مرور آثار هنری تولیدشد گپ دوستانه...ادامه مطلب
ما را در سایت گپ دوستانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7rahjooyan7 بازدید : 25 تاريخ : پنجشنبه 17 اسفند 1402 ساعت: 17:12

عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب در مطلبی در رای الیوم با اشاره به اقدام سه کشور عربی در کمک به رژیم صهیونیستی برای مقابله با محاصره دریایی اعمال شده از سوی ارتش یمن، آورده است: در شرایطی که برادران یمنی تاوان مالی و انسانی سنگینی به سبب بستن دریای سرخ و باب المندب به روی کشتی های اسرائیلی می دهند و هدف حملات هوایی آمریکا و انگلیس قرار دارند، برخی کشورهای عربی مانند امارات، عربستان و اردن با گشودن گذرگاه زمینی دوبی - حیفا هر آنچه رژیم اشغالگر از کالاها و غذاهای تازه نیاز دارد و با قیمت کمتر به این رژیم می رسانند. وی نوشت: درحالیکه کشورهایی که این کریدور زمینی از آن عبور می کند سکوت مطلق در پیش گرفته اند و به دنبال توجیه و عذر و بهانه آوردن به خاطر این اقدام عادی سازی خطرناک و خفت بار و همسویی با جنگ کشتار پاکسازی نژادی در غزه هستند؛ رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش های تصویری از عبور صدها کامیون از این کریدور به تصویر کشانده اند و آنچه این کشورها به دنبال سرپوش نهادن از آن و مخفی نگه داشتن از ملت هایشان هستند را برملا کرده اند. چند روز قبل کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی صدها کامیون حامل کالا و غذای تازه منتشر کرد. این اقدام سه کشور عربی به مثابه مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم در جنگ کشتار جمعی و خونریزی غزه است. این تحلیلگر در ادامه به عذر و بهانه های دولت اردن در این زمینه اشاره کرده است. وی همچنین این کریدور را به مثابه پایمال کردن خون شهیدان، کودکان، زنان و سالخوردگان در غزه دانست که حامی کرامت امت اسلامی و حافظ هویت عربی و اسلامی در قدس اشغالی هستد. عطوان بیان کرد: حرکت شتابان برای رساندن کالا و غذا به صهیونیست ها به مثابه مشارکت مستقیم در جنگ کشتار و گپ دوستانه...ادامه مطلب
ما را در سایت گپ دوستانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7rahjooyan7 بازدید : 24 تاريخ : جمعه 27 بهمن 1402 ساعت: 15:02

مرتضی سیمیاری در یادداشتی در روزنامه وطن امروز با اشاره به بیانیه ۱۱۰ فعال سیاسی اصلاح طلب برای مشارکت در انتخابات نوشت: ۱۰ روز قبل از برگزاری انتخابات مجلس ششم، سعید حجاریان به دعوت دفتر تحکیم وحدت، در حسینیه ارشاد یک سخنرانی جنجالی کرده و گفته بود ماشین اصلاحات در حال عبور از گردنه است و باید از این نقطه عبور کنیم. تئوریسین اصلاحات سپس انگشت اشاره خود را به سوی حاضران در جلسه گرفته و ادامه داده بود: پس از این پیروزی آنها را جارو می کنیم! منظور حجاریان از همان جناح راست بود که طبق نظرسنجی ها شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات نداشت و روی تک چهره ها و تشکیل یک فراکسیون اقلیت سرمایه گذاری کرده بود. فردای آن روز، روزنامه رسالت در سرمقاله خود نوشت: ماشین حجاریان با این دست فرمان با سر به ته دره خواهد رفت، زیرا دوم خردادی ها نه جنبه پیروزی دارند و نه شکست پس از آن را. اما جارو کردن مخالفان توسط اصلاح طلبان تنها معنای رقابت سیاسی نداشت، یکی از اعضای گروهک ملی - مذهبی، بعدها در جزوه ای با نام که در میانه فتنه ۸۸ با هدف شبکه سازی منتشر کرده بود، نوشت اگر در بهار اصلاحات دولت خاتمی آنقدر جسارت داشت که مخالفان اصلاحات را حذف کند، امروز در برزخ خیابان و پارلمان گرفتار نبودیم. قبضه کردن تمام مناسبات سیاسی یکی از سنت های عجیب جناح چپ در تاریخ معاصر ایران است. این بوالهوسی شدید باعث شده است اصلاح طلبان در بزنگاه های مهم تصمیم گیری، گاه در آغوش اپورتونیسم افتاده و زمانی دیگر در سطح یک کالت سیاسی خطرناک ظاهر شده و برای تحمیل هژمونی تا حذف رقبا نیز پیش روند. تنها نمونه تاریخی در تحلیل این رفتار به دورانی بازمی گردد که تقی شهرام در اوایل دهه ۵۰ با نو گپ دوستانه...ادامه مطلب
ما را در سایت گپ دوستانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7rahjooyan7 بازدید : 22 تاريخ : جمعه 27 بهمن 1402 ساعت: 15:02

تبیان در کانال تلگرامی خود نوشت: تجمل گرایی؛ اژدهای هفت سر! تجمل گرایی، که بهش می گن "Materialism" یا "Luxury-seeking"، یعنی وقتی آدم ها خیلی به داشتن و نشون دادن چیزای گرون قیمت و شیک اهمیت می دن. این کار ممکنه به خاطر خواستن برتری تو جامعه، نشون دادن قدرت یا ثروت، یا حتی برای گرفتن اعتماد به نفس و احترام از بقیه باشه. تجمل گرایی رو می شه از زاویه های مختلفی مثل روانشناسی، تاثیرات فرهنگی و اجتماعی، و اقتصادی نگاه کرد. این رفتار چطور روی خودارزیابی، رقابت، و مقایسه اجتماعی تاثیر می ذاره و چه تاثیراتی روی سلامت روان داره، قراره کم کم به این مسائل می پردازیم. برای فهمیدن نیازهای روانشناختی که با تجمل گرایی در ارتباطن، می شه از چند جنبه بهش نگاه کرد: دنبال کردن تایید و احترام: یکی از مهم ترین قسمت های روانشناختی تجمل گرایی، تلاش برای گرفتن تایید و احترام با داشتن چیزهای لوکسه. این می تونه نشونه کمبود اعتماد به نفس باشه. کسایی که از درون احساس ناکامی یا ناامنی می کنن، ممکنه بخوان این کمبودها رو با داشتن چیزهایی که نماد موفقیت و احترام اجتماعی ان جبران کنن. نیاز به تعلق و پذیرفته شدن: تجمل گرایی ممکنه نشونه ای از تلاش برای پیوستن به یک گروه خاص باشه، مخصوصا تو جوامعی که خیلی به مصرف و ثروت اهمیت می دن. آدم ها ممکنه حس کنن برای پذیرفته شدن تو این گروه ها باید چیزهای گرون و شیک داشته باشن. تلاش برای خودشکوفایی: گاهی تجمل گرایی می تونه راهی برای خودشکوفایی باشه. بعضی ها فکر می کنن داشتن و استفاده از چیزهای لوکس بهشون کمک می کنه تا توانایی ها و علاقه هاشون رو بهتر نشون بدن. این می تونه به عنوان تلاش برای رفع نیازهای درونی و رسیدن به رضایت شخ گپ دوستانه...ادامه مطلب
ما را در سایت گپ دوستانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7rahjooyan7 بازدید : 21 تاريخ : جمعه 27 بهمن 1402 ساعت: 15:02

مشکل خیلی از چهره های مشهور ایرانی این است که تمام شدن را بلد نیستند. اساسا یکی از مشکلات عمده ای که ما در کشورمان داریم همین است و قضیه محدود به هنرمندان یا چهره های مشهور ورزشی و رسانه ای نمی شود. گاهی در میان سیاستمداران یا اندیشمندان و حتی فعالان بزرگ اقتصادی هم این را می بینیم که تمام شدن را بلد نیستند و وقتی فصل آن فرا رسید، ترجیح می دهند خودشان را به لجن بکشند اما باقی بمانند. میگل ده اونانومو، فیلسوف و ادیب اسپانیایی در کتاب می نویسد که وقتی کودک بود و از زبان معلمان کاتولیک اوصاف جهنم را می شنید، ته دلش شاد می شد که حتی اگر شده در جهنم، بالاخره فانی نیست و جاودانه می ماند. در میان مشاهیر و قدرتمندان ایرانی هم گاهی به وجود این دست درون مایه های روحی و روانی برمی خوریم و یکی از مظاهر اعلای آن چهره های مشهوری هستند که اصطلاحا به آنها گفته می شود سلبریتی. هر کس پا در این وادی می گذارد باید بداند که یک روز ممکن است تمام شود. باید بداند که تا ابد قرار نیست روی فرش قرمز و میان چک چک شاتر عکاسان راه برود. آن چهره مشهور باید بداند تا همیشه در بر همین پاشنه نمی چرخد که با پدیدار شدن سه رخ او از روزنه باز آن، جماعتی به هوا بپرند و هورا بکشند. او باید روزی که قرار است از زمین بلند شود به اینکه قرار است روزی دیگر فرود بیاید هم فکر کرده باشد. تا قبل از اینکه شبکه های اجتماعی و مجازی وارد ایران شوند و اصطلاح سلبریتی معنا پیدا کند هر هنرمند و فوتبالیست و خواننده ای یک روز مطرح می شد و روزی دیگر کسی دیگر جایش را می گرفت، اما پدیده سلبریتیسم بیشتر از هر چیز و هر کس به خود این شخصیت های معروف صدمه زد؛ چراکه آنها را بیشتر از جایگاه تخصصی شان در گپ دوستانه...ادامه مطلب
ما را در سایت گپ دوستانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7rahjooyan7 بازدید : 22 تاريخ : يکشنبه 24 دی 1402 ساعت: 0:52

در روزهای اخیر خبر شلاق خوردن یک زن به نام رویا حشمتی در برخی رسانه های رسمی و شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت. ابتدا خبرنگار یک روزنامه جنجالی و پرحاشیه اصلاح طلب ادعاهایی درباره این ماجرا منتشر کرد و پس از آن اخبار مختلفی که در آن تصویری از کمر شلاق خورده یک زن قرار داشت و مدعی بود یک زن به نام رویا حشمتی در ایران به دلیل نداشتن حجاب 74 ضربه شلاق خورده است در شبکه های اجتماعی منتشر شد. رویا حشمتی نیز در یک استوری روایتی از ماجرای شلاق خوردن خود را منتشر کرد؛ روایتی که وی در آن مدعی شد شلاق به کمر تا اندام های تحتانی و ران وی زده شده است. بلافاصله پس از انتشار این ماجرا در فضای مجازی بار دیگر اصلاح طلبان و رسانه های فارسی زبان ضدایرانی شروع به تولید محتوا درباره این ماجرا کردند. از آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات تا تلویزیون اسرائیل اینترنشنال روی این خبر مانور دادند. آذر منصوری در توئیتی در این باره نوشت: . همزبان با آذر منصوری، بسیاری دیگر از اصلاح طلبان نیز مواضع مشابهی گرفتند. شبکه صهیونیستی اینترنشنال نیز تمرکز ویژه ای روی این سوژه داشت و مدعی شد شلاق خوردن این خانم به خاطر مخالفتش با حجاب بوده است. رادیو فردا که مستقیما توسط موساد اداره می شود نیز با این بهانه که خانم حشمتی به دلیل نداشتن روسری، 74 ضربه شلاق خورده است؛ مطالب تندی علیه احکام اسلامی منتشر کرد. همزمان عکس کمر یک زن شلاق خورده به عنوان عکس رویا حشمتی نیز به شکل گسترده در شبکه های اجتماعی منتشر شد و منتشر کنندگان مدعی شدند این عکس متعلق به رویا حشمتی است. فضای شکل گرفته حول این ادعا اینگونه بوده است که رویا حشمتی به خاطر نداشتن حجاب در خیابان، 74 ضربه شلاق خورده است گپ دوستانه...ادامه مطلب
ما را در سایت گپ دوستانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 7rahjooyan7 بازدید : 21 تاريخ : يکشنبه 24 دی 1402 ساعت: 0:52